• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Någon som fått skattepengarna ?

solen30

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Så frustrerande hoppas mina pengar kommer i morgon
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Det samband jag lyckats få någorlunda att stämma är vilken dag på månaden man är född, av dom jag känner till som fick i går var alla född mellan 15-31, dom som fått idag 1-14... ungefär så.. Det kanske inte stämmer rakt av och då har jag ingen aning hur det fungerar, jag vet att det finns flera myndigheter som arbetar med just sådan uppdelning
Stämmer på mig så det är ju inte helt otänkbart.
 

solen30

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Då får jag inget då e född sen 27 borde fått i går men än är inte hoppet ute
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det samband jag lyckats få någorlunda att stämma är vilken dag på månaden man är född, av dom jag känner till som fick i går var alla född mellan 15-31, dom som fått idag 1-14... ungefär så.. Det kanske inte stämmer rakt av och då har jag ingen aning hur det fungerar, jag vet att det finns flera myndigheter som arbetar med just sådan uppdelning
Är född den 11:e i månaden och fick igår så det stämmer inte på mig.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Japp
Vad händer om jag får tillbaka på skatten och har skuldsanering?


Om ditt skuldsaneringsbeslut har vunnit laga kraft får du tillbaka pengarna direkt från Skatteverket. Beslutet om skuldsanering vinner laga kraft (dvs. går inte längre att överklaga) tre veckor efter beslutsdatum.
Detta gäller väl dig aclc för du har ju redan ett beslut som vunnit laga kraft
har
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Har skuldsanering sedan ett år! Får tbx ca 10000kr.. Ska jag ansöka om omprövning tycker ni??
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Har skuldsanering sedan ett år! Får tbx ca 10000kr.. Ska jag ansöka om omprövning tycker ni??
Så här står det på KFM:s sida:
Om din ekonomi förändras
Om du får det sämre under skuldsaneringstiden kanske du inte kan följa din betalningsplan. Då kan du ansöka hos oss om att få den ändrad, så att du betalar mindre per månad. Det kallas att ansöka om omprövning och du hittar blanketten via länken till höger.

Om du får det väsentligt bättre kan fordringsägarna vilja ha mer, eller så vill du själv betala in mer. Både de och du kan då ansöka om att få planen ändrad, så att du betalar mer per månad. Om någon fordringsägare anser att du har betalat för lite och ansöker om ändring så kan din betalningsplan förlängas. Men den förlängs inte om du själv ansöker om ändring.

Frågan är ju om du får det väsentligt bättre ekonomiskt när du får din skatteåterbäring det är ju en engångsutbetalning kontakta din skuldrådgivare hos kommunen om du vill ha en professionellt omdöme du kan väl vara anonym för det. Hoppas det går bra och du får behålla dina pengar
 

solen30

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Inga pengar i dag Heller så irriterande någon mer som inte fått
 

Karlsson123

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Inte jag heller. Vilken bank har du? Gjorde du några ändringar på din deklaration eller godkände du bara och skickade in?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp